Monday, August 6, 2007

Det räcker nu

Här överträffar verkligheten dikten, många gånger om, dag efter dag och jag har bestämt mig för att sluta blogga.
Kan Mamselamsen så kan väl Skriet. Vad hon har för sig nu, utan sin mäkta populära blogg, har jag ingen aning om, men nog tror jag att hon har grejer på gång.
Det har jag också.
Det blir ingen blogg.
Det blir en bok.
TACK till Mamselamsen, Stellapolaris, Gagga, Lintin och Tutte, vilka har läst o kommenterat hos mig! OchTACK även till alla andra anonyma, som tydligen har min blogg på sina favoritlistor, för jag har till min förvåning legat på Nyligens Topp-50-lista, nånstans runt mitten, en tid.
OchTACK till min morsa där nere i mullen, och TACK till farsgubben därnere i elden, och TACK till C däruppe i byn, och TACK till A långtbortistan, för alla bedrövligheter ni fått mig till och som gett mig stoff till denna blogg som jag nu bearbetar och finslipar och förvandlar till en bok.
Och blir den nu inte tryckt på förlag, så ska jag som den gamle munk jag är, handskriva ett antal ex o klämma ner i deras gravar, respektive brevlådor.
Och omslagen ska fan i mig vara handmålade av Skriet himself.

Om ni vill, så får ni alltså läsa fortsättningen, men inte här.

Tills dess: allt gott!

Med vänliga, tacksamma hälsningar
från
Skriet
självgående man med tre katter
i Affaskogen

4 comments:

stella sweden said...

Nejmenvadfan!
Ska du slute blogga?
Dina berättelser kommer jag att sakna men får väl vänta på denlillajävlaboken då?
;)

Cornelia said...

Åh, nu när jag precis hittat hit!

Tutte i blåbärsskogen said...

DEN boken vill då jag absolut läsa. Kan jag möjligtvis hitta den i min brevlåda så småningom?

Skriet said...

Stellapolaris: Nog ska du få en bok. Fast jag är allt bra sugen på att fortsätta blogga. Också :)


Cornelia: Roligt att du hittade hit. Har du läst från början? Ska jag fortsätta här eller där? Litar på ditt omdöme, efter att ha läst dina fina bloggar.

Tutte: Äntligen en karl som kommenterar, eller? Måste kolla din blogg. Trevligt med förhandsbeställningar. Tack!